Vi hämtar och levererar 7 dagar i veckan

Kemtvätt, Vardagstvätt, mattvätt, skrädderi & skomakeri.

Det löser vi!

Quickwash STHLM - Kemtvätt hem till dörren

Här finner du information om de villkor som gäller hos Quickwash Sthlm.

Allmänt

Quickwash STHLMs huvudsakliga verksamhet är Kemtvätt, vardagstvätt, skjorttvätt, mattvätt och övrig tvätt. Även skrädderi och skomakeri tjänster. Det ingår kostnadsfri upphämtning och återlämning på alla våra tjänster. Quickwash STHLM accepterar ej avlämning av tvätt direkt till tvätteriet om inte detta avtalats.

Betalning

Samtliga priser är angivna inklusive moms, 25% moms på tvättjänster och 12% moms på textil & skotjänster. Alla priser på våra tjänster kan förändras utan förvarning, dock inte på redan lagda bokningar. Betalning sker först efter mottagen tvätt, konto-kreditkort eller Swish.

Beställning/bokning

Genom att slutföra den elektroniska "boka tvätt" beställningen för tjänster utförda av Quickwash STHLM godkänner du att köpa de tjänster som bokats. Först när Quickwash STHLM godkänt bokningen resulterar det i beställning.

Ångerrätt

Du har rätt att ångra din bokning senast 24 timmar innan upphämtning. Vill du avboka gör du det genom avboknings koden du fick i bokningsbekräftelsen till mejladressen du angivit vid bokning.

Ansvar

Risken för tvätten övergår till oss när vi hämtat upp den och återgår till dig när vi återlämnat den. Quickwash STHLM förbehåller sig rätten att neka tvätt av plagg som bedömer är skört och kan förstöras vid tvätt. Konsumenten är skyldig att tömma alla fickor på värdesaker. Om plagg försvinner så har Quickwash STHLM 6 veckor på sig att hitta den.För att ersättningsskador på tvätten skall ersättas är det kundens ansvar att uppvisa underlag för värdet på tvätten, vid ersättning på förstörd tvätt kommer hänsyn till värdeminskning att tas. Totalförstörd eller saknad tvätt kommer ersättas med hänsyn till vilket skick det befann sig i vid inlämning.

Reklamation

Quickwash STHLM strävar efter 100% kund nöjdhet, skulle du mot förmodan inte vara nöjd så erbjuder vi en gratis tvätt. Vi ansvarar ej för knappar under tvätt processen eller lösa föremål som skickats med av misstag. Konsumenten är skyldig att reklamera fel eller brister senast 24 timmar efter mottagen tvätt. Efter denna tidsram förlorar konsumenten sin rätt att reklamera eller kräva åtgärder av Quickwash STHLM. Vi följer alltid konsumentverkets riktlinjer.